נתניהו: "אין ממשלה שעושה יותר לדרום מהממשלה שלי, אין"

    נאומו של ראה"מ נתניהו בוועידת הנגב נקטע על ידי מספר מפגינים שקראו לעברו להשקיע בעיירות הקיימות ולא להקים חדשות. נתניהו השיב להם: אני מתרשם עמוקות מהספונטניות של ההפגנה הזאת, מהתזמון הספונטני של הדברים. אתם מדברים על ממשלה שלא עושה בדרום - אין ממשלה שעושה יותר לדרום מהממשלה שלי, אין.
    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "אין ממשלה שעושה יותר לדרום מהממשלה שלי, אין"

    "אני קורא בהזדמנות הזאת לתושבים הבדואים של הנגב – אנחנו חייבים להגיע להסדר. ההסדר הזה ישרת אתכם לא פחות משהוא ישרת את המדינה. בהסדר הזה כל אחד נותן וכל אחד מקבל, וההזדמנות לעשות את זה היא עכשיו"

    צילום: חיים צח, לע"מ
    נאומו של ראה"מ נתניהו בוועידת הנגב נקטע על ידי מספר מפגינים שקראו לעברו להשקיע בעיירות הקיימות ולא להקים חדשות. נתניהו השיב להם: אני מתרשם עמוקות מהספונטניות של ההפגנה הזאת, מהתזמון הספונטני של הדברים. אתם מדברים על ממשלה שלא עושה בדרום - אין ממשלה שעושה יותר לדרום מהממשלה שלי, אין.
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום בוועידת הנגב השביעית בירוחם, לצד נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר הפנים אריה דרעי.

    בדבריו אמר נתניהו: "בן גוריון אמר "בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו", ואני אומר – בנגב או את הנגב אנו בונים על ידי העם וממשלתו. הנגב נבנה על ידי העם וממשלתו בסדר הזה – קודם כל, על ידי העם, על ידי האזרחים, והתושבים והיזמים והקבלנים, ונשות ואנשי העסקים. מה שבונה קודם כל, לפני כל דבר אחר, זה הסקטור הפרטי, צריך להביו את זה. מה שאנחנו עושים זה לתת את התשתיות הלאומיות כדי לאפשר את הפריחה של הסקטור הפרטי.

    החזון שאני מוביל מפתח את הנגב על ידי יוזמה פרטית שנשענת על השקעה ממשלתית מסיבית בתשתיות פיזיות, במוקדי ידע, אבל מטרתה בסופו של דבר לאפשר פריחה של הסקטור הפרטי. בלי יוזמה פרטית שמתבססת אחר כך לעסקים רווחים, בלי השקעות של גורמים עסקיים, הנגב, התנופה הזאת שאנחנו רואים, לא תימשך, ואנחנו חייבים להבטיח שהיא תימשך, ואי אפשר להגשים לאורך זמן את חזון הפרחת הנגב בכסף ממשלתי בלבד או בעיקר. לא נקים פה מכוני טקסטיל עם סובסידיות כשנצטרך אחר כך להנשים אותם באופן קבוע, הם פשוט יהיו לא תחרותיים, לא רווחיים ובסופו של דבר הם קורסים. אנחנו חייבים ליצור יתרונות תחרותיים שמזינים את עצמם, את הסביבה, את האזור, מייצרים מקומות עבודה, מייצרים פרנסה ופרנסה טובה, מייצרים עתיד לצעירים ולצעירות. זה רק על ידי השילוב הזה של תשתיות ממשלתית עם עסקים פרטיים, בסקטור הפרטי – זה המפתח.

    "החזון שלי הוא לפתח בנגב מוקדים עם יכולת כלכלית עצמאית שיגרמו לנגב להתרומם מעצמו כפי שקורה בערי מדבר, במחוזות מדבר אחרים בעולם. עכשיו כל זה מתחיל לקרות ועוד יקרה הרבה יותר. אחרי עשרות שנים של דיבורים וסיסמאות על הצורך בפיתוח הנגב אנחנו מחוללים פה מהפכה של ממש – כולנו עושים כאן יחד דברים גדולים לנגב, דברים גדולים בנגב – הבדלים עצומים.

    "אני קורא בהזדמנות הזאת לתושבים הבדואים של הנגב – אנחנו חייבים להגיע להסדר. ההסדר הזה ישרת אתכם לא פחות משהוא ישרת את המדינה. בהסדר הזה כל אחד נותן וכל אחד מקבל, וההזדמנות לעשות את זה היא עכשיו. אנחנו מחויבים לזה ואני מקווה שגם אתם.

    "אני רוצה להודות לכל אחד ואחד מכם כאן – שיתוף הפעולה של כולנו מניב תוצאות נפלאות לטובת הנגב . מחודש לחודש, משנה לשנה הנגב מתרומם לפסגות חדשות, ויחד נמשיך לעשות דברים גדולים לנגב. יחד נמשיך להבטיח שעתידו של העם ייקבע על ידי העם כאן בנגב  – זה המרכז החדש של מדינת ישראל.

    במהלך נאומו קמו מספר מפגינים מארגון "מגמה ירוקה" וקראו לעבר ראש הממשלה קריאות על כך שאינו דואג לדרום.

    "לאחר שהפגנו בחוץ והתפרצנו לנאומו של נתניהו, הוצאנו בכוח על ידי מאבטחים מהאולם, אך לא ויתרנו והמשכנו לזעוק את זעקתם של אותם אנשים שהממשלה ממשיכה להפקיר, להחליש ולפגוע בהם.

    "אנחנו כאן כדי להישאר. לא ניתן שידירו אותנו, לא ניתן שיזלזלו בנו, לא ניתן שימשיכו להתייחס לדרום כפח זבל. לא ניתן להקמה של יישובים חדשים ונמשיך לדרוש את חיזוקן וטיפוחן של ערי הדרום".



    0 תגובות